För bostadsrätter gäller felanmälan endast de ärenden som är föreningens ansvar, till exempel portar, trappuppgångar, tvättstuga. Om du känner dig osäker på vad detta innefattar, kan du läsa mer i våra stadgar.
För hyresrätter gäller felanmälan för alla typer av fel.
Vid akuta ärenden
Kontakta omgående ordförande Kite Veljanovski, 0703-59 59 23 eller vice ordförande Helena Mattsson, 0733-24 99 24
Fel i din bostadsrätt
Föreningen har genom sin försäkring hos Länsförsäkringar tecknat bostadsrättstillägg för varje enskild lägenhet. Du bör även ha en egen hemförsäkring. Om något skulle behöva repareras eller bytas ut i din bostadsrätt är det oftast ditt ansvar att bekosta och åtgärda felet.
För att upptäcka eventuell vattenläcka i tid bör du lägga in läckageskydd under diskbänk, diskmaskin, kyl och frys. Skyddet samlar upp och leder fram vattnet vid en vattenläcka. Vattenläckor måste alltid anmälas till både ditt försäkringsbolag samt föreningen.
Ny nyckelbricka
Detta beställs genom en felanmälan och bekostas av den som beställer.
Fastighetsanslutna leverantörer
Avgifts-/Hyresavi
SBC, https://hemma.sbc.se/kundportal/login
Hiss
Primo Hiss: 042 – 15 22 71
Kabel-TV och bredband
Telenor, 020-222 222, eller via formulär på Telenors hemsida:
https://www.telenor.se/kundservice/kontakta-oss/mejla/
Skadedjur
Du är skyldig som bostadsrättshavare att anmäla till styrelsen om du fått skadedjur i din lägenhet eller förråd t.ex. mal. Kontakta även Anticimex 0752 – 45 10 00
El-abonnemang
E-on Kundsupport 020 – 77 66 77